Dobrodružstvo života a tvorby


Neolizujte deťom cumlíky, prosím!

28.08.2016 20:09

 

 

Skutočne to neznášam! Cumlík som svojim deťom nikdy neolizovala a skutočne sa mi obráti žalúdok, keď vidím mamičky, babičky a iných príbuzných olizovať cumlíky predtým, než ho dajú deťom. V ústach dospelých ľudí je množstvo baktérií, o ktorých často ani ich vlastníci nevedia, že ich majú. Sú to mnoho ráz baktérie či vírusy, ktoré sú veľmi ťažko liečiteľné a aj dospelý sa natrápi, kým sa ich zbaví. Spôsobujú neraz vážne tráviace ťažkosti, bolesti a všeličo iné, o čom sa nezdravotníkovi ani len nesnívalo. Poviete si, že bábätko má od mamičky isté obranné látky a tiež si buduje vlastnú obranyschopnosť, no prečo mu to máme robiť ťažšie? Ak je potom bábätko nepokojné a plačlivé, samozrejme hľadáme príčinu inde, no príčinou môže byť aj nerozumné olizovanie cumlíkov. Ak sa pýtate, či som to nikdy nerobila, tak môžem pokojne a s čistým svedomím povedať, že nie. Tak schválne, skúsim najprv pooblizovať lyžičku, s ktorou budete jesť, a potom vám ju podám, aby ste s ňou jedli. Asi by ste si mysleli, že si vás nevážim a ani nie som normálna. Nájdete sto argumentov, prečo si takúto lyžičku nevložiť do úst. O čo však s väčším jemnocitom by sme mali pristupovať k takým krehunkým bytostiam, akými sú bábätká. Položme si ešte otázku: Sú cumlíky nutné? Iste, dieťatko sa nimi niekedy upokojí, ale napapané, prebalené dieťatko, ktorému sa mamička venuje vždy, keď sa dá, často nemá potrebu žuvať cumlík. Ja som sa cumlíkov zbavila svoje deti čo najskôr. Už si presne nepamätám kedy, ale bolo to dosť skoro. Zámerne nehovorím v akom čase treba cumlík zahodiť. Každé dieťa má iné potreby. Moje najmenšie dieťa ho ani nikdy nechcelo a moje najstaršie si asi ročné dva dni pomrnčalo, keď sme dali „pokazený“ cumlík zhorieť do kotla na ústredné kúrenie a bolo dobre. Keď si pýtalo cumlík, jednoducho som povedala, že zhorel a moje dieťa to pochopilo. S cumlíkmi skoncujte čo najskôr. Iste vycítite ten pravý čas. Dá sa to. Dokonca aj pri šiestich deťoch. A kým vám pomáhajú upokojiť dieťatko, neolizujte ich. Držte ich čisté a umyté. Radšej cumlík opláchnite čajíkom s fľašky, ak už na prechádzke nič iné nie je poruke. 

autor Gabriela Spustová

—————

Späť